Pawilony są pomocne w każdej firmie handlowej. Stanowią uzupełnienie sklepu stacjonarnego lub też mogą być głównym miejscem sprzedaży. Szczególnie dobrze sprawdzają się w czasie targów i podobnych wydarzeń, a oprócz tego, dzięki łatwemu montażowi i mobilności, stosuje się je np. do handlu w miejscowościach letniskowych lub na sezonowych wyprzedażach. By pawilon handlowy dobrze wypełniał swoje funkcje, winien być właściwie dopasowany do potrzeb użytkownika. Na co więc zwracać uwagę przy jego doborze?
Pawilony handlowe – jak wybrać?
Producenci oferują różne warianty przenośnych pawilonów handlowych. Każdy z nich zalicza się do jednej z dwóch grup – pawilonów ze sztywnymi ścianami oraz namiotowych. Te pierwsze mogą być wykonane na przykład z drewna bądź płyty obornickiej. Cechuje je stosunkowo szybki montaż, jednak ich przenośność jest dużo mniejsza niż pawilonów namiotowych. Są również od nich zdecydowanie droższe, przez co zalecane są raczej do punktów stacjonarnych. Poza tym mogą pełnić funkcję portierni, kiosków lub kas biletowych.
Pawilon handlowy – czemu warto go używać?
Jeśli pawilon handlowy ma być raz za razem przenoszony lub priorytetem są dla nas koszty, najlepszym wyborem będzie pawilon namiot. Przeciwnie do popularnej opinii, tego typu konstrukcje cechuje duża trwałość, która jest wynikiem użycia do ich produkcji najwyższej jakości tworzyw. Zarówno rury, z których wykonane są konstrukcje, jak i powłoki, są odporne na uszkodzenia mechaniczne i niekorzystne warunki atmosferyczne. To powoduje, że namiotowe pawilony handlowe, o ile będą prawidłowo konserwowane, posłużą kilkanaście lat – nawet przy częstym użytkowaniu.