Które minerały i witaminy znajdują się w kiszonych ogórkach?

Jeśli chcesz kupić ogórki kiszone w folii, koniecznie wejdź na artmankiszonki.pl/pl/c/Ogorki-kiszone/13.

W zupie, w sałatce warzywnej, na kanapce czy jako surówka do drugiego dania – ogórki kwaszone w środkowoeuropejskiej kuchni konsumujemy częściej niż chcielibyśmy przyznać. I my to popieramy, gdyż kwaszone warzywa są jednocześnie smaczne, jak i zdrowe.

Jak urozmaicić smak kiszonych ogórków

Ogórki kiszone to warzywa poddane procesowi fermentacji. Ich wykonanie jest całkiem proste. Używa się do tego pojemnych glinianych garnków lub beczułek z drewna, w których ogórki zalewa się wodą z solą. Potem pozostawia się pojemnik na minimum czternaście dni w chłodzie, aż fermentacja mlekowa zakwasi warzywa. Amatorzy niezbyt kwaśnych kiszonek mogą oddać się spożyciu ogórków już po paru dniach – ogórki tego typu zwiemy „małosolnymi”. W najprostszej recepturze do zalewy wraz z ogórkami wrzuca się koper i czosnek, lecz smak kwaszonych ogórków można wzbogacić również różnymi przyprawami, przykładowo kawałkami marchwi, ziarnami gorczycy lub liśćmi czarnej porzeczki. Oczywiście nie każdy ma czas ani wystarczająco miejsca w kuchni, aby samemu przygotowywać takie kiszonki. Nie każdy posiada też spiżarkę lub piwnicę, w której może magazynować żywność w ogromnych ilościach. Nie znaczy to jednak, że należy zrezygnować z ogórków kwaszonych – zawsze możemy dostać je w markecie na wagę lub w poręcznych opakowaniach, tj. w woreczkach foliowych czy w kubełkach, które bez trudu da się przechowywać w lodówce.

Jakie minerały i witaminy spożywamy wraz z kwaszonymi ogórkami?

Od setek lat panuje przekonanie, iż warzywa poddane fermentacji zbawiennie oddziałują na ludzki organizm. I to prawda, gdyż razem z kiszonkami konsumujemy pomocne kultury bakterii, które redukują pH przewodów pokarmowych oraz dobrze oddziaływają na ich florę, usprawniając w ten sposób proces trawienia. Jednak na tym nie koniec! Kiszone ogórki nie są kaloryczne (to ledwie 12 kilokalorii na 10 dag), a jednocześnie zawierają między innymi witaminy z grupy B, witaminę E, D i C, jak również wiele składników odżywczych niezbędnych do właściwego funkcjonowania organizmu, to np. żelazo, magnez, wapń, selen i fosfor. A co z zalewą po kiszonych ogórkach? Jeżeli lubimy kwaśne smaki, rekomendujemy nie wyrzucać jej po zjedzeniu warzyw, tylko ją wypić albo wykorzystać do zupy ogórkowej, bowiem w czasie kiszenia mikroelementy przedostają się częściowo do soku. Trzeba jednak zaakcentować, na kwaszonki powinny uważać osoby z nadciśnieniem – w kiszonkach może znajdować się wszak duża ilość soli.

Adres firmy:
"ARTMAN" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.
Niedomicka 47
33-132 Niedomice

Mob.: +48 669 997 776
E-mail: [email protected]