Dowiedz się, jak zamówić audyt strony internetowej. Kliknij tutaj.
Pojęcie audytu – cytując internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – to kontrola firmy, spółki czy przedsiębiorstwa pod kątem licznych czynników, np. finansowych i organizacyjnych, jak również ocena możliwości dalszego rozwoju. Co, biorąc powyższe pod uwagę, oznacza zatem audyt SEO? Jest to głęboka analiza strony internetowej, oceniająca różne jej elementy, jak meta opisy i tytuły, szybkość ładowania się witryny, kod strony, hierarchię nagłówków i wiele bardziej i mniej znaczących aspektów. Oprócz samego zestawienia błędów oraz uchybień, w szczegółowym audycie SEO muszą być zamieszczone też instrukcje co do rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO sprawdza stronę internetową pod kątem dostępności, treści na stronie, zgodności ze normami W3C, jak również prawidłowości kodu. Dodatkowo sprawdzane jest również, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zleca się agencji, by wykryła ona wszystkie błędy na stronie oraz – co najważniejsze – zaleciła działania, które umożliwią ich naprawę.
Sygnały, iż należy zlecić audyt SEO
W sieci można znaleźć dużo stron oraz narzędzi, z wykorzystaniem których można prędko i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadzić audyt SEO strony www. Zalety tej opcji? Szybkość i cena. Wady? Całkiem sporo. Bezpłatne narzędzia lub też wersje testowe z niewielką paletą opcji, są bardzo niedoskonałe. Jeżeli już dostrzegą jakieś błędy na stronie, to zazwyczaj nie wszystkie. Wiele pomyłek (m.in. w kodzie) zauważyć można tylko w trakcie analizy wykonanej przez człowieka, a nie algorytm.
Na audyt SEO przeprowadzany przez agencję trzeba poczekać w większości wypadków od tygodnia do blisko 30 dni. Okres na przygotowanie analizy powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego zrealizowania. Taki audyt pozwoli wykryć wszelkie kluczowe błędy kryjące się w witrynie. Jeżeli strona została utworzona na bezpłatnym szablonie bądź na platformie typu Shoper czy Magento, to błędów do naprawienia może być cała masa. Gdy strona powoli się ładuje i nie ma właściwie żadnej widoczności na najważniejsze dla klienta frazy, to także są to znaki, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie trafnym pomysłem.
Jakie niedociągnięcia odkrywa audyt SEO?
Należycie zrealizowany audyt SEO może ujawnić szereg błędów witryny, m.in:
- powolne ładowanie się strony w wersji na urządzenia mobilne i na komputer,
- błędy w wersji mobilnej strony, np. zbyt wolne ładowanie się jakiś obrazów,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- poprawność w strukturze nagłówków,
- problemy z dostępem do witryny dla robotów,
- przyczyny słabej widoczności strony na słowa kluczowe,
- brak lub nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak tytułów i opisów meta,
- niska jakość treści na stronie,
- poprawność kodu strony,
- rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
- brak bądź nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics)
.
Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]