Parkingi – jakie materiały będą najlepsze?

Parkingi są zaliczane do miejsc, gdzie ruch aut okazuje się bardzo wzmożony. Z tego względu materiały, z których zrobiona jest ich nawierzchnia, muszą być odporne na uszkodzenia mechaniczne i działanie warunków pogodowych. Normalny asfalt tudzież bruk często się nie sprawdzają – na uczęszczanych parkingach już po jednym roku powierzchnię będzie trzeba wymienić. Jakie zatem materiały są najchętniej wykorzystywane przez drogowców? Jakie cechy powinien wykazywać surowiec na powierzchnię parkingu?

Masa bitumiczna – idealny surowiec na parkingi

Obecnie najchętniej stosowanymi surowcami na powierzchnie parkingów są nowoczesne masy bitumiczne. Wiele z nich to nawierzchnie, które oddzielają również dolne poziomy parkingu od groźnych czynników – między innymi wilgoci lub soli. Masy bitumiczne, z jakich wykonuje się parkingi, są nierzadko bezproblemowe w aplikacji – niewymagane jest bowiem ich podgrzanie. Są również znacznie bardziej niezawodne niż materiały stosowane dawniej – bez problemu wytrzymają znaczne obciążenia oraz nieustanny ruch.

Szczeliny dylatacyjne na parkingach

Wykonując parkingi nie powinniśmy zapominać o szczelinach dylatacyjnych i ich zabezpieczeniu. Bezwzględnie powinno ono zagwarantować dużą odporność i oddzielić spodnie poziomy przed wilgocią, która potrafi przedostać się przez podobne szczeliny. Nie zapominajmy o tym, że taki asfalt musi wytrzymać spore obciążenia pionowe i poziome, które wywoływane są ruchem pojazdów na parkingach. Jak więc znaleźć najlepszą masę do zabezpieczenia dylatacji na parkingach? Egzamin zda między innymi technika Rubi-Joint.