Nie do każdego miejsca w zakładzie mają prawo dostać się szeregowi pracownicy. Ustawienie grafik zawiadamiających o zakazie nie daje niestety spodziewanych efektów – pracownicy mogą je wszak zbagatelizować. W jaki sposób ustrzec się takich trudności? Powinniśmy przede wszystkim założyć system kontroli dostępu. Bez problemu wyłączymy dane miejsca dla niepowołanych osób oraz dowiemy się, jak długo znajdowali się tam uprzywilejowani pracownicy. Co więc będzie istotne przed założeniem opisywanego systemu? W jaki sposób on działa?
Jak działa system kontroli dostępu?
Kluczowym elementem systemu kontroli dostępu są elektroniczne zamknięcia, które uruchamiają bramki dopiero wówczas, kiedy próbująca się dostać osoba wykaże, iż posiada ku temu właściwe uprawnienia. Zwykle odbywa się to za pomocą specjalnego terminala, do którego zbliżana jest karta. Takie urządzenia umożliwiają łatwe nadanie pozwoleń przez pracodawcę , a także sprawdzenie, kto przebywał w chronionych strefach – między innymi z użyciem kamer.
Gdzie wykorzystuje się systemy kontroli dostępu?
Należy napisać, iż system kontroli dostępu może być stosowany także w innych miejscach. Coraz chętniej inwestują w jego montaż również szkoły, gdzie okazuje się on niezastąpiony, kiedy ważne są względy ochrony uczniów. System kontroli dostępu łatwo zaobserwować też w szpitalach oraz pozostałych budynkach publicznych, w których ogranicza dostęp do określonych stref.