Monitorowanie mediów – sprawdź, co zyskasz

Monitorowanie mediów jest dla powodzenia kampanii e-reklamowej jednym z najistotniejszych rozwiązań. Pozwala na dostosowanie oferty do potrzeb kupujących oraz szybkie wyeliminowanie ewentualnych pomyłek. W ten sposób dowiemy się, jakie są opinie nabywców zarówno o naszej marce, jak i innych, a zdobyte tak informacje pozwolą na poznanie nastrojów konkretnej grupy klientów. Na czym jednak polega monitorowanie mediów? Dlaczego warto na nie postawić?

Na czym opiera się monitorowanie mediów?

Monitorowanie mediów to cenne źródło wiadomości na temat aktywności konkurencyjnych marek. Używając tego narzędzia zyskamy wiedzę o tym, jakie kampanie aktualnie finansują i jakie mody obowiązują w naszej branży. Dzięki temu nasza kampania promocyjna okaże się skuteczniejsza i sprawniej dopasujemy ją do potrzeb klientów. Monitorowanie mediów analogowych musi objąć zarówno TV, jak i radio czy czasopisma.

Monitorowanie mediów internetowych

Najistotniejszy dziś okazuje się natomiast monitoring mediów społecznościowych. To internauci z Twittera czy FB w szczególnym stopniu kształtują aktualnie opinię, jaką cieszą się najróżniejsze firmy, natomiast ewentualni kupujący wyszukują w mediach społecznościowych informacji o ważnych dla nich produktach. Wiedząc, co sądzą o danej marce, mamy szansę zoptymalizować swoją działalność pod kątem ich potrzeb, a gdy to niezbędne – nawet bardzo ją zmodyfikować.