Private blog network - sprawdź pełną ofertę.
By klient dostrzegł twój biznes musisz nie tylko złożyć stronę firmową, ale także zatroszczyć się o jej widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony oraz to czy cyklicznie pojawiają się na niej nowe rzetelne i użyteczne dla potencjalnego klienta treści. Lecz nie wolno też zaniedbywać tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
Private blog network, czyli kto stosuje PBNy?
PBNy są prywatne, gdyż są zakładane a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (najczęściej przez sporą agencję marketingową bądź agencję SEO), który dba o jakość dostępnych tam tekstów. PBNy są na ogół wykorzystywane jako część złożonej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, bowiem najlepsze rezultaty ich wykorzystania zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio starannie zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na pozyskanie sporej liczby linków przychodzących do witryny, ale również na ich dywersyfikację, co jest korzystnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać to, że ich stworzenie sporo kosztuje, a później konieczne jest przeznaczenie mnóstwa godzin na utrzymanie ich w dobrej jakości.
Artykuły z canonicalem oraz wizytówki NAP, czyli jak korzystać z potencjału PBN
Prywatne sieci portali rewelacyjnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu zamieszczać tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To w zasadzie każde miejsce w sieci, gdzie zaprezentowane są kluczowe informacje kontaktowe firmy – jej adres, e-mail lub telefon i nazwa. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też strona na portalu społecznościowym, zakładka w ogólnodostępnym katalogu firm bądź artykuł, w którym dodano firmowe informacje kontaktowe.
Druga efektywna metoda wykorzystania możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja wartościowych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej wartość oryginalnego artykułu, dlatego że odnajdywanie linków do niego na rozmaitych blogach w sieci traktują jako znak, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się wiarygodne, warte uwagi informacje. Publikacje z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL, w którym kluczowe jest zdobycie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych przede wszystkim z finansami, prawem, bieżącymi wydarzeniami czy zdrowiem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO