Dlaczego powinniśmy przeprowadzać badanie wizerunku i świadomości marki?

Dobry wynik każdej marki zależy od sprawności opracowywanych przez nią strategii marketingowych. Właśnie dzięki nim osiągalne staje się zdobycie kolejnych klientów i przez to podniesienie przychodów przedsiębiorstwa. Aby oczywiście dały spodziewane skutki, konieczne będzie częste sprawdzanie ich skuteczności. Nie będzie to łatwe – nie możemy uporać się z tym nie posiadając specjalistycznych kwalifikacji i możliwości korzystania z odpowiednich narzędzi. Z tego względu dla przedsiębiorcy istotne musi okazać się częste zlecanie badań świadomości i wizerunku marki. Na czym więc one się opierają? Jakie informacje osiągniemy dzięki tego typu ekspertyzom? I, co najważniejsze, której agencji je powierzyć?

Jak wygląda badanie świadomości i wizerunku marki?

Zlecając badanie świadomości i wizerunku marki dowiemy się, jak nasza marka jest postrzegana przez kupujących. Badanie tego typu koncentruje się na takich wskaźnikach jak świadomość spontaniczna, świadomość wspomagana oraz świadomość top of mind. Oprócz tego badanie świadomości marki umożliwia poznanie opinii konsumentów oraz porównanie najważniejszych cech marki. To wszystko znacznie ułatwia planowanie następnych kampanii promocyjnych i, co najważniejsze, niebagatelne podniesienie ich efektywności.

Której firmie zlecić badanie świadomości i wizerunku marki?

Jak łatwo się domyślić, badanie świadomości i wizerunku marki da oczekiwane efekty tylko wtedy, gdy będzie wykonane przed doświadczonych profesjonalistów. Z tego powodu warto dobrze przeanalizować wybór agencji, jakiej powierzymy to zadanie. By ustrzec się błędów, warto wcześniej przejrzeć realizacje wybranej agencji – to, jakie firmy postawiły na dotychczas jej usługi dużo mówi nam o ich jakości i jest gwarancją, iż rezultaty badania świadomości i wizerunku marki usprawnią zaplanowanie lub modyfikację strategii promocyjnej.