Co powoduje, że ludzie stawiają na daną ofertę? Na pewno w ogromnym stopniu zachęca ich do tego odpowiednia promocja, jednak powinniśmy zdać sobie sprawę z tego, iż klienci potrafią wziąć pod uwagę opinie dotyczące marki znalezione w internecie. Z pewnością rozpoznają opinie opublikowane w ramach promocji, i zaufają tym, które okażą się autentyczne. Na ich zawartość nie mamy wpływu, jednak dobrze mieć wiedzę o tym, co sądzą o naszej marce ludzie – przez to będziemy mogli dostosować ofertę do ich oczekiwań. Właśnie z tego względu powinniśmy postawić na monitorowanie marki w internecie.
Zasady monitorowania marki w internecie
Kanałów, za pośrednictwem których klienci mają szansę wyrazić komentarz dotyczący naszej firmy, jest obecnie naprawdę dużo. Mogą na przykład wykorzystać media społecznościowe takie jak Facebook czy platformy mikroblogowe lub grupy dyskusyjne. Monitorowanie marki w internecie umożliwia zapoznanie się z treścią wielu z nich. Po poznaniu zebranych danych będziemy wiedzieli, co ludzie mówią o konkretnych produktach i rozpocząć właściwe zmiany.
Komu powierzyć monitorowanie marki w internecie?
Zebranie różnych komentarzy na temat danej marki z pewnością okaże się niezwykle czasochłonne. Wiele pracy należy również włożyć w ich posegregowanie i opracowanie raportu, z którym będzie można zaplanować nową strategię promocyjną. Z tego powodu monitorowanie marki w internecie powinniśmy zlecić doświadczonej w tym firmie.