Problemy z odżywianiem? Dieta odżywcza

Źle skomponowane składniki diety to spory problem. Efekty takich błędów potrafią okazać się naprawdę poważne – po kilku miesiącach na pewno będą zauważalne na naszym samopoczuciu. Oprócz jedzenia za dużej ilości cukrów, nierzadko też nie jemy odpowiedniej liczby wszystkich składników odżywczych. Co uczynić, gdy zauważymy efekty takich zaniedbań? Trafionym pomysłem okaże się niewątpliwie dieta odżywcza. Czym się ona wyróżnia? Jak ją zaplanować?

Ingrediencje diety odżywczej

Substancją, której nie może zabraknąć w diecie odżywczej jest na pewno błonnik. Korzystnie wpływa on na funkcjonowanie systemu pokarmowego i zmniejsza prawdopodobieństwo sięgania po niezdrowe produkty – powoduje bowiem uczucie sytości. Należy zadbać też o to, by w naszym jadłospisie znalazł się także magnez, który zmniejsza ciśnienie i łagodzi objawy zdenerwowania. Dieta odżywcza musi też dać nam wapń, który jest budulcem kości i daje szansę zapobiec rozwojowi nowotworów.

Dieta odżywcza – co jeść?

Specjaliści twierdzą, że dieta odżywcza powinna być ułożona na bazie tylko naturalnych produktów. W szczególności należy sięgnąć po świeże warzywa oraz owoce – są źródłem ważnych witamin i pozostałych substancji odżywczych. Doskonałym rozwiązaniem okaże się też włączenie do diety pokarmów zbożowych – płatków, ryżu i chleba pełnoziarnistego. Ze względu na dużą zawartość wapnia i białka, sięgajmy często po przetwory mleczarskie – zwłaszcza jogurty, ponieważ zawierają one bakterie zwiększające skuteczność systemu odpornościowego.

Recomed